Uczestnictwo w klastrze gwarantuje naszym członkom wiele wymiernych korzyści. Wśród nich najważniejsze to:
Informacja i komunikacja
· dostęp do eksperckiej wiedzy branżowej,
· dostęp do nowych technologii,
· wzrost wymiany doświadczeń z innymi przedsiębiorcami, przepływ informacji
· nawiązanie ściślejszej współpracy z instytucjami otoczenia biznesu i dopasowanie ich oferty usług do potrzeb uczestników klastra,
· skutecznie oddziaływać na otoczenie, w tym na instytucje edukacyjne, władze lokalne lub regionalne
· wspólne rozwiązywanie problemów w sektorze spożywczym (jakość, bezpieczeństwo, higiena, przepisy prawne, itp.)
Koordynacja i współpraca
· ustanowienie kontaktów między potencjalnymi partnerami projektu,
· łatwiejszy dostęp do nowych rynków zbytu poprzez promocję sieci jako całości,
· spotkania przy okrągłym stole z udziałem firm zainteresowanych współpracą,
· wzrost konkurencyjności firmy w stosunku do firm nie uczestniczących w sieci,
· wzmocnienie pozycji firmy na rynku jako wynik uczestnictwa w sieci,
· polepszenie stosunków biznesowych z innymi uczestnikami powiązania,
· know-how na temat trendów i technologii
· współpraca z R & D i placówek oświatowych
· możliwość oddziaływania na treść i jakość kształcenia w wybranych zawodach na poziomie średnim i licencjackim,
· nawiązanie ściślejszej współpracy z instytucjami otoczenia biznesu i dopasowanie ich oferty usług do potrzeb uczestników klastra,
· przyśpieszenie rozwoju firmy,
· obniżenie kosztów działalności firmy.
Marketing i PR
· organizacja imprez promocyjnych
· strona internetowa sieci „Leszczyńskie smaki”
· poprawa wizerunku firmy i jej pozycjonowania na rynku lokalnym, regionalnym i ponadregionalnym,
· działania na celu wzmocnienie wizerunku branży,
· wsparcie dla małych przedsiębiorstw produkcji żywności w znalezieniu partnerów dystrybucyjnych,
· nawiązanie współpracy z władzami Miasta.
Wydarzenia i imprezy
· organizacja konferencji tematycznych
· udział w targach branżowych
· warsztaty
Ponadto, uczestnictwo w klastrze zapewnia:
- przyspieszenie rozwoju firmy,
- wzrost konkurencyjności firm w stosunku do firm nie uczestniczących w klastrze,
- wsparcie dla małych przedsiębiorstw produkcji żywności w znalezieniu partnerów dystrybucyjnych,
- udział w targach, wystawach branżowych, organizacja konferencji tematycznych.